Om Klubben

Klubben ledes af en traditionel klubbestyrelse på 5 personer, og den er organiseret i SKIF Danmark og Dansk Karate Forbund.

Klubben er baseret på frivillige, og en lang række engagerede personer yder en stor indsats, både som instruktører, hjælpeinstruktører, ved koordinering og kørsel til stævner, samt til gradueringer og julefrokost.

Der lægges vægt på sikkerhed, og der bæres handsker under kumite/kamptræning.

Formålet med karate er at øge den enkeltes smidighed, styrke og udholdenhed, og der bliver i klubben lagt vægt på det mentale aspekt i træningen af karate, samt udøvelse af korrekt Do-Jo Kun i forbindelse med træning. Det er op til den enkelte at vælge, om man vil træne karate for motionens eller bælternes skyld, blot er det vigtigt at ville karate og passe træningen to gange om ugen.

Der afholdes fællestræninger på tværs af alle bæltegrader, og klubbens medlemmer inviteres med på stævner i andre klubber. Blandt andet inviteres der hvert år til Pinselejr i samarbejde med klubberne i Holstebro, Horsens og Brædstrup.

Der afholdes graduering 2 gange årligt – i december og juni måned.

I henhold til gældende dansk lovgivning indhentes der børneattester på alle instruktører og hjælpeinstruktører i Juelsminde Shotokan Karate Do-Kai.

Lukket for kommentarer.